Noutati



Comunicat de presă

 

 

 

Școala Gimnazială Sântana  lansează proiectul cu

 „TITLU proiect – FII AS  ÎN  PNRAS”, cod F-PNRAS-1-2022- 2569 ,  finanțat prin S.G. - PNRAS, în cadrul Componentei C15 - Educație a Planului Național de Redresare şi Reziliență (PNRR)

 

Școala  Gimnazială Sântana  este Beneficiarul proiectului  TITLU,- FII AS  ÎN  PNRAS”, cod F-PNRAS-1-2022- 2569,  proiect finanțat prin Schema de Granturi Programul Național de Reducere a Abandonului Școlar, în cadrul Componentei C15 - Educație a Planului Național de Redresare şi Reziliență (PNRR). aprobat prin Ordinul ministrului educației nr.3580/15.04.2022.

 

Obiectivele proiectului :

1. Avertizarea timpurie si acțiuni  adresate  elevilor  din ciclul gimnazial care prezintă riscul de abandon ;

2. Programe de intervenție și compensare pentru a soluționa abandonul școlar ;

3. Activități de remediere cu elevii care înregistrează performanțe școlare scăzute;

4. Acțiuni de combatere a excluziunii sociale și a sărăciei

5. Reducerea abandonului  școlar la nivel preșcolar, primar și gimnazial;

 

Valoarea nerambursabilă a Contractului de Finanțare este de  870300 RON., așa cum a fost aprobată prin Ordinul ministrului educației nr. 3580/ 15.04.2022.

 

Perioada de implementare a proiectului este de 36 luni, incluzând 3 (trei) ani școlari, respectiv între data 26.09.2022, data semnării contractului de finanțare,  și data 25.09.2025.

 

Codul proiectului: F-PNRAS – 1-2022 - 2569

Date contact ale beneficiarului:

Școala Gimnazială Sântana

Strada  1 Decembrie , Nr. 36 Cod postal  317280

Telefon: 0257 469109 Fax: 0257 462109

Email

 

 

 

 

 

 

 








Informații proiect POCU/904/6/25, cod SMIS 146587 - Profesionalizarea carierei didactice – PROF

 http://ccdhunedoara.ro/?a=83




Situația vaccinării la Școala Gimnazială Sântana

04.11.2021

Total personal didactic, auxiliar și nedidactic: 52

Vaccinați: 22

Trecuți prin boală: 9


EXPOZIȚIA ”Creatori de mărțișoare”

 

Unitatea noastră școlară participă la expoziția organizată de editura educațională internațională Twinkl cu tema „Creatori de mărțișoare”. Pentru detalii vizitați pagina  https://www.twinkl.ro/blog/creatori-de-martisoare

POPA ARABELA este  reprezentantul care centralizează propunerile din unitatea noastră școlară.

 Copiii și elevii din clasele înscrise creează mărțișoarele lor originale manual, folosind cel puțin un material reciclat.

Condiții de participare la expoziția ”Creatori de mărțișoare”

 În funcție de numărul celor înscriși, reprezentanții Twinkl vor selecta materialele trimise și vor publica imaginile cu lucrările cele mai originale într-o expoziție virtuală a „Creatorilor de mărțișoare”.

 Unitățile școlare participante vor primi certificate de participare din partea editurii Twinkl, precum și diplome în format editabil pentru copiii și elevii ale căror creații originale au fost înscrise.

Toate mărțișoarele înscrise trebuie să respecte următoarele condiții:

-         să fie create manual de către copiii sau elevii înscriși;

-         să fie lucrări originale;

-         să includă cel puțin un material reciclat;

-         să fie trimise de către  reprezentantul desemnat din unitatea de învățământ.

Haideți să sărbătorim primăvara împreună!

 






PROGRAMUL SPAŢII VERZI
PROIECTUL  „NATURA  ÎN  CASA  EI”
REZULTATE
 MOL România şi Fundaţia pentru Parteneriat au lansat proiectul SPAŢII VERZI. Acest proiect urmăreşte implicarea comunităţii în amenajarea spaţiului desemnat din curtea Şcolii Gimnaziale Sântana şi realizarea unor activităţi de educaţie ecologică.
Programul a fost solicitat de către Asociaţia SOS Copiii Sântana în parteneriat cu Şcoala Gimnazială Sântana.

Am realizat amenajarea spaţiului curţii scolii unde am desfăşurat activităţi educativ – ludice şi ecologice cu cei 244 de elevi din ciclul primar.  Am plantat 53 de trandafiri, 20 de tuia şi 41 de pomi fructiferi cu ajutorul părinţilor voluntari şi profesorilor din cadrul şcolii.  Toate plantele sunt îngrijite de către elevii şcolii însoţiţi de cadre didactice şi personalul nedidactic. Spaţiul verde a fost întregit cu 2 mese şi 4 bănci. 
Toate activităţile le-am prezentat în cadrul şcolii, la cercurile pedagogice, la expoziţia de proiecte din cadrul Universităţii „Aurel Vlaicu” din Arad, pe site-ul şcolii, al asociaţiei, în ziarul local.
Toate obiectivele au fost îndeplinite cu succes.

Date despre proiect

Nr. participanți la activităţi
106
Nr. voluntari în activități
381
Nr. activități de educație ecologică
30
Nr. arbori, arbuşti plantaţi
61
Nr. flori plantate
53
Suprafaţa amenajată (mp)
500
Nr. apariţii în mass-media
1

























Programul Spații Verzi – componenta Spații Verzi Urbane 2016
Titlul Proiectului: ,,Natura în casa ei“
Solicitant: Asociația SOS Copiii Sântana
Partener: Scoala Gimnazială Sântana    

PROGRAMUL SPAŢII VERZI
PROIECTUL  „NATURA  ÎN  CASA  EI”
 MOL România şi Fundaţia pentru Parteneriat au lansat proiectul SPAŢII VERZI. Acest proiect urmăreşte implicarea comunităţii în amenajarea spaţiului desemnat din curtea Şcolii Gimnaziale Sântana şi realizarea unor activităţi de educaţie ecologică.
Programul a fost solicitat de către Asociaţia SOS Copiii Sântana în parteneriat cu Şcoala Gimnazială Sântana.
             Scopul proiectului este amenajarea curţii şcolii, un loc de desfăşurare a activităţilor educativ-ludice şi ecologice în mini-livadă pentru elevii școlii.
Obiectivele proiectului sunt:

·         reabilitarea spaţiului verde prin plantare de: 40 trandafiri, 20 arbuşti și 41 pomi fructiferi în 4 săptămâni;
·         antrenarea unui număr de  244 copii în activităţi ecologice experimental-demonstrative pe parcursul proiectului;
·         amenajarea spațiului verde cu două mese și patru bănci;
·          diseminarea rezultatelor ecologice de către un grup eco al şcolii format din 4 cadre didactice.
Spaţiul din curtea şcolii ales are dimensiunile de 500m2. Amenajarea acestui spaţiu reprezintă un vis pe care nu l-am putut duce la final din cauza lipsei fondurilor.

Accentul va cădea pe activităţile educative şi ecologice ce se vor desfăşura în micul părculeţ şi în mini-livadă. Copii îşi vor forma un comportament civic, de conservare a naturii având o atitudine pozitivă faţă de mediul natural şi cel modificat.
Grupul ţintă al proiectului este format din 244 de elevii ai şcolii  din ciclul primar. O parte din aceşti copii provin din familii defavorizate, familii monoparentale. Prin activităţile ecologice nonformale menţionate dorim ca aceşti copii să realizeze cât de important este faptul de a trăi într-un mediu curat, ecologic.
Activitățile ecologice se vor desfăşura în mica livadă plantată şi îngrijită de elevi cu ajutorul adulţilor voluntari şi în spaţiul verde amenajat.
In vederea asigurării sustenabilităţii și a vizibilității proiectului am alocat cheltuieli pentru informarea și publicitatea proiectului in vederea atragerii voluntarilor. Vor fi împărțite flyere și chestionare. Se vor completa fișe de monitorizare a activităților. Pe toată durata proiectului se vor realiza poze care vor fi folosite pentru promovare şi  realizarea unei cărți cu exemple de bună practică intitulată “NATURA ÎN CASA EI”. Acestea se vor posta pe site-ul asociației.
Activităţile din acest proiect sunt:
·         Plantare de 40 de trandafiri, 20 de arbuşti și 41 de pomi fructiferi
·         Prezentarea proiectului în cadrul şcolii, prezentarea lui în ziarul local
·         Antrenarea unui număr de 244 de copii în activităţi ecologice experimental -demonstrative pe parcursul proiectului;
·         Activităţi de îngrijire a spaţiilor verzi
·         Organizarea unor activități ecologice
·         Realizarea unei expoziții cu lucrări plastice, desene, afișe ale celor 244 de elevi, cu tema ,,educația ecologică” din cadrul proiectului educaţional “Natura – prietena copiilor”
·         Amenajarea cu mese şi cu bănci a spaţiului verde de către părinţi, cadre didactice și voluntari.
·         Diseminarea rezultatelor ecologice de către un grup eco al şcolii format din 4 cadre didactice.
·         Deplasări ale cadrelor didactice la Grădina Botanică din Macea şi pepinierea din Dorobanţi pentru întregirea mapei cu materiale pentru activităţile ecologice
·         Postarea unui rezumat  despre rezultatele obținute în urma implementării proiectului și poze din timpul activităților pe blogul școlii.
·         Realizarea unei cărți  pe tema educației ecologice și despre proiect.
·         Spaţiul verde  care urmează să fie amenajat pentru elevi constituie o oază de recreere şi îmbină activităţile ecologice cu cele ludice. Mini-livada cu 41 de pomi fructiferi va fi modul ideal de a respira aer curat şi a consuma fructe ecologice, proaspete.


















Inspectoratul Şcolar  Județean                                                     Şcoala Gimnazială
 Arad                                                                                                Sântana

                                                                                                 
Arhiepiscopia                             Protopopiatul  Ortodox            Biserica Ortodoxă
 Aradului                                                 Român                           Comlăuș



                                                      Primăria Oraşului
                                                               Sântana


PROIECT EDUCAȚIONAL
CONCURS-EXPOZIȚIE DE CREAȚIE
DOMENIUL CULTURAL-ARTISTIC
EDIȚIA A IV-A – 8 APRILIE 2014
NIVELUL: PREȘCOLAR, PRIMAR
Concurs aprobat în CAEN 2014, nr 24334/1, din 07.03.2014, A8, poz.13

Biserica Ortodoxă  Comlăuș  și Şcoala Gimnazială Sântana organizează concursul-expoziție naţională de creaţie – prin corespondenţă - „Lumină dăruim” în perioada  15martie - 8 aprilie 2014.

        

„Adevărat a înviat” și pentru noi. Să lăsăm grijile şi nevoile deoparte măcar pentru această perioadă şi să fim mai înţelegători, încrezători, curajoşi şi generoşi. Aceste calităţi să le transmitem prin creaţii plastice şi felicitări.
            Astăzi, pentru cei mai mulţi dintre noi, ouăle roşii sunt simbolul jertfei supreme a Mântuitorului şi marchează celebrarea celei mai mari sărbători a lumii creştine: Paştele.
Copiii sunt cei care au sufletul curat, neîntinat de grijile și nevoile de zi cu zi. Ei ne pot da un exemplu de colaborare și întrajutorare, de puritatea lor sufletească.
            Nenumărate legende româneşti consemnează  ultima minune înfăptuită  de Iisus, pe când se mai afla încă printre oameni.
Se povesteşte că, în sâmbăta Paştelui, Maica Domnului        s-a dus cu un coş de ouă să-l dea soldaţilor care păzeau trupul Fiului său , pentru  a-i îngădui să-l ia.
Când Maria a pus coşul jos, lângă cruce, o picătură de sânge   a căzut din mâinile Mântuitorului peste ouă şi, deodată, toate  s-au înroşit.
Surprinşi, soldaţii au venit şi fiecare a luat un ou roşu ca semn despre această ultimă minune a lui Hristos. De atunci se crede că oamenii roşesc ouă de Paşte.
O altă legendă ne spune că, după Răstignire, în noaptea    de sâmbătă spre duminică, Pilat, invitat la un ospăţ dat în cinstea lui de mai-marii evreilor, îngândurat, ţinea un ou în mână. Tocmai în acel moment, un centurion năvăli în sală, strigând înspăimântat:
        - Hristos a înviat!
Sceptic, Pilat a replicat:
         - O să învie când se va înroşi oul acesta!
        Şi oul s-a înroşit pe dată. Minunea l-a făcut pe roman să scape oul din mână.
   De atunci, se zice, a rămas obiceiul ciocnirii ouălor roşii.

     Zilele Pascale sunt zile când trebuie să ne reamintim să fim mai buni,                          mai plini de dragoste, cu inima caldă şi mai deschisă, când lumina sfântă coboară în casele şi în inimile noastre...

             SCOP:
            Stimularea potenţialului artistic al copiilor din învăţământul preşcolar, primar şi special din ţară.

            OBIECTIVE:
            - dezvoltarea şi stimularea expresivităţii şi creativităţii copiilor;
            - cultivarea sensibilităţii artistice la copiii  preşcolari şi şcolari;
            - afirmarea aptitudinilor plastice ale fiecărui copil participant.
            - adâncirea sentimentelor de întrajutorare față de aproapele nostru.
            - valorizarea trăsăturilor moral-creștine
           
            GRUP ŢINTĂ:
- elevi din învăţământul preşcolar, primar, gimnazial şi special din ţară.

SECŢIUNI:
1.      Pictură
2.       Colaj
3.       Felicitări

RESURSE:
-         umane: preșcolari, școlari, cadre didactice, părinți, oameni în vârstă
-         temporale: 1martie – 8 aprilie 2014,
-         materiale: afișe, invitații, diplome, aparat foto, computer, imprimantă, coli A4, cartoane A4, A5, revistă.
-         financiare: taxă de participare, sponsorizări, contribuție proprie.
-         informaționale: proecte scrise, documentația aferentă, presă, postări pe internet.


MEDIATIZARE: Proiectul – concurs va fi mediatizat în cadrul școlii noastre, în comunitate prin postarea datelor despre el pe situl primăriei orașului, prin postarea pe didactic.ro, prin internet direct la adresele colegilor și prin revista națională.

REGULAMENT DE ÎNSCRIERE, PARTICIPARE ȘI EVALUARE
            La concurs se pot înscrie preşcolari şi elevi ai claselor I-IV.
            Formularul de înscriere,  pentru fiecare cadru didactic (anexa 1), va fi completat şi trimis odată cu lucrările copiilor adăugându-se  acordul de parteneriat semnat(anexa 2), în două exemplare şi un plic autoadresat şi timbrat.
            Un cadru didactic poate participa cu 2 lucrări format A4 ( bloc mic de desen) la fiecare dintre secţiunile pictură, colaj  şi felicitări format A5.
            În colţul din dreapta, jos, se vor scrie, pe etichetă, cu majuscule, următoarele: titlul lucrării, numele şi prenumele elevului, clasa/grupa, şcoala/grădiniţa, numele şi prenumele cadrului didactic îndrumător, localitatea, judeţul.
Se vor acorda premiile I, II, III pentru fiecare nivel de clasă/grupă, la fiecare secţiune, şi diplome de participare tuturor elevilor, iar cadrele didactice vor primi un exemplar de acord de parteneriat şi o dipomă de organizator pe unitate în cadrul concursului.
Lucrările realizate prin metode și mijloace deosebite împreună cu  tabelul nominal cu premianții concursului vor face subiectul unei părți din revista cu ISSN”Abordări pedagogice”.
Taxa de participarea este de 10 lei/cadru didactic  secţiunea I (se trimite în plic împreună cu lucrările). Dacă pe mandatul poştal trimit mai multe cadre didactice să se scrie numele tuturor  care au trimis banii.

DESFĂȘURAREA CONCURSULUI
Prima parte a concursului constă în etapa locală prin selectarea lucrărilor copiilor la nivelul clasei și la nivelul școlii în perioada 1 martie – 10 martie 2014. În această perioadă se vor identifica persoanele rămase singure din comunitatea noastră la cărora urmează să le înmânăm felicitări realizate de copiii care au participat la concurs.
În perioada 15 martie – 3 aprilie 2014 aceste lucrări se trimit la organizatorii concursului.
În data de 8.04.2014 se va organiza  expoziţia cu lucrări în incinta Primăriei orașului Sântana care va putea fi vizitată de şcolarii şi preşcolarii din zona Sântana. Aceştia vor putea acorda note pentru creaţiile artistice de care se va ţine cont în momentul evaluării.
         În perioada 9 – 11 aprilie 2014 copiii din școala noastră vizitează persoanele în vârstă și le dăruiesc felicitări de Paște împreună cu urarea PAȘTE FERICIT!
Completarea diplomelor și trimiterea lor către beneficiari se va desfășura în perioada 22 aprilie – 10 iunie 2014.
Pentru valorificarea muncii, felicitările vor umple de bucurie inimile bătrânilor  din comunitate care nu au copiii lângă ei.
            Nu se restituie lucrările. Vor fi luate în considerare doar lucrările realizate de elevi.
Data limită de trimitere a lucrărilor este de 3 aprilie 2014, pe adresa:
Rădulescu Emanuela, Şcoala Generală Nr. 2 Sântana, Str. 1 Decembrie, Nr.36, Jud. Arad, cu menţiunea  - Pentru concursul „ LUMINĂ DĂRUIM”
PERSOANE DE CONTACT:
            Rădulescu Emanuela – 0745515238
            Popa Arabela - 0721896608
Vă aşteptăm cu drag!
Manageri proiect:
Creţ Nicolar, director Şcoala Gimnazială Sântana
Popa Arabela, prof. înv. pr. Şcoala Gimnazială Sântana
Rădulescu Emanuela, prof. înv. pr. Şcoala Gimnazială Sântana
Bartiș  Aphrodita, prof. înv. pr. Liceul Pedagogic ”D. Ţichindeal”, Arad
Bogadi Elena, prof. înv. pr. Liceul Teoretic”A. M. Guttenbrrun”Arad

Anexa 1
                       

          Numele îndrumătorului: ……………………………………………
          Prenumele îndrumătorului: …………………………………………
          Specialitatea: ………………………………………………………...
          Unitatea de învăţământ: ……………………………………………..
………………………………………………………………………………
          Adresa............................................................................................
Jesus paying for our sins           








Elevi participanţi:
Nr. crt.
Numele şi prenumele
Clasa/
grupa
Secţiunea
Titlul lucrării

























Evaluarea lucrărilor se va realiza de către organizatori.
                                                                                               

Semnătura cadrului didactic,


Şcoala Gimnazială  Sântana                                    Şcoala...................................................
Nr.   / 28.10.2013                                                     Nr............/...................................



Acord de parteneriat

Încheiat astăzi,.........................., între şcolile
Şcoala Gimnazială Sântana, reprezentată de prof. Nicolae Creţ, în calitate de director şi
Şcoala ....................................................................................................................................
reprezentată de ......................................................... în calitate de director, în cadrul proiectului „ Lumină dăruim”, ediţia a IV - a, 2014.

Durata: Acest proiect intră în vigoare la data semnării şi este valabil pe perioada semestrului al II-lea din anul şcolar 2013-2014.
Şcoala coordonatoare se obligă:
-să distribuie regulementul şcolilor participante;
-să colecteze lucrările;
-să asigure jurizarea lucrărilor;
-să trimită tuturor participanţilor diplomele şi premiile;
-să mediatizeze aceste rezultate.

Şcoala participantă se obligă :
-să înscrie elevii în concurs;
-să îndrume elevii în realizarea lucrărilor;
-să expedieze lucrările elevilor;
-să distribuie diplomele şi premiile.
Partenerii se obligă să colaboreze pentru o bună desfăşurare a concursului.
Prezentul contract se întocmeşte în două exemplare, câte unul pentru fiecare parte.

Director,                                                                            Director,
Prof. Nicolae Creţ

Coordonatori:                                                                    Colaboratori:
Prof. Popa Arabela
Prof. Rădulescu Emanuela
Prof. Bartiș Aphrodita
Prof. Bogadi Andrada







PRIMA ETAPA DE INSCRIERE CLASA PREGATITOARE 2014
- 19 – 28 februarie 2014 -  In fiecare scoala cu clase pregatitoare se va organiza ziua portilor deschise, zi in care parintii pot vizita scolile si pot discuta cu profesorii care le vor raspunde la intrebarile despre scoala.
- 17 – 28 februarie 2014 – Organizarea in gridinite a intalnirilor pentru informarea si consilierea parintilor copiilor din gradinita care vor fi cuprinsi, in anul scolar 2014-2015, in invatamantul primar.
- 18 februarie – 12 martie 2014 – Evaluarea nivelului de dezvoltare psihosomatica a copiilor
- 18 februarie – 13 martie 2014 – Comunicarea rezultatului evaluarii dezvoltarii psihosomatice a copilului, in scris, parintelui care a solicitat evaluarea.
- 21 – 22 martie 2014-  Afisarea in scoli si pe site-ul inspectoratului scolar si al scolilor a candidatilor inmatriculati, a numarului de locuri ramase libere si a listei copiilor neinscrisi dupa prima etapa.

A DOUA ETAPA DE INSCRIERE 2014 la CLASA PREGATITOARE
- 24 martie 2014 – Fiecare scoala va afisa la sediul propriu si pe site-ul inspectoratului procedura specifica de repartizare a copiilor pe locurile disponibile.
- 25 martie – 4 aprilie 2014 – Parintii ai caror copii nu au fost cuprinsi in nicio scoala sau n-au participat la inscriere in prima etapa vor depune cererea-tip de inscriere la secretariatul scolii.
- 11 aprilie 2014- Afisarea la fiecare scoala a listelor finale ale copiilor inscrisi in clasa pregatitoare.
- 14 -18 aprilie 2014 – Centralizarea si solutionarea de catre inspectoratul scolar a cererilor parintilor copiilor care nu au fost inca inscrisi la vreo unitate de invatamant. Tot in acest interval are loc solutionarea de catre inspectoratul scolar a oricarei alte situatii referitoare la inscrierea in invatamantul primar, avand in vedere, cu prioritate, interesul educational al copilului.

CALENDAR INSCRIERE 2014 IN CLASA INTAI
La fel ca si anul trecut, copiii de 7 ani impliniti pana la 31 august 2014 care nu au urmat clasa pregatitoare anul trecut pot fi inscrisi  direct in clasa I.
CALENDAR INSCRIERE 2014 IN CLASA INTAI a copiilor de 7 ani care are loc dupa cum urmeaza:
- 24 februarie – 14 martie 2014 – Depunerea fiselor de inscriere de catre parintii care solicita inscrierea copilului la scoala de circumscriptie.
- 17 – 21 martie 201 – Scolile vor solutiona cererile de inscriere depuse de catre parintii care solicita inscrierea copiilor la scoala de circumscriptie.
- 7 – 10 aprilie 2014 – Fiecare scoala solutioneaza  cererile de inscriere depuse de parintii care solicita inscrierea in alta scoala decat scoala de circumscriptie.
- 11 aprilie 2014 – Fiecare scoala afiseaza  listelor finale ale copiilor inscrisi in clasa I.

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu