Comunicat de presă
Școala Gimnazială Sântana lansează proiectul cu
„TITLU proiect – FII AS ÎN PNRAS”, cod F-PNRAS-1-2022- 2569 , finanțat prin S.G. - PNRAS, în cadrul Componentei C15 - Educație a Planului Național de Redresare şi Reziliență (PNRR)
Școala Gimnazială Sântana este Beneficiarul proiectului TITLU,- FII AS ÎN PNRAS”, cod F-PNRAS-1-2022- 2569, proiect finanțat prin Schema de Granturi Programul Național de Reducere a Abandonului Școlar, în cadrul Componentei C15 - Educație a Planului Național de Redresare şi Reziliență (PNRR). aprobat prin Ordinul ministrului educației nr.3580/15.04.2022.
Obiectivele proiectului :
1. Avertizarea timpurie si acțiuni adresate elevilor din ciclul gimnazial care prezintă riscul de abandon ;
2. Programe de intervenție și compensare pentru a soluționa abandonul școlar ;
3. Activități de remediere cu elevii care înregistrează performanțe școlare scăzute;
4. Acțiuni de combatere a excluziunii sociale și a sărăciei
5. Reducerea abandonului școlar la nivel preșcolar, primar și gimnazial;
Valoarea nerambursabilă a Contractului de Finanțare este de 870300 RON., așa cum a fost aprobată prin Ordinul ministrului educației nr. 3580/ 15.04.2022.
Perioada de implementare a proiectului este de 36 luni, incluzând 3 (trei) ani școlari, respectiv între data 26.09.2022, data semnării contractului de finanțare, și data 25.09.2025.
Codul proiectului: F-PNRAS – 1-2022 - 2569
Date contact ale beneficiarului:
Școala Gimnazială Sântana
Strada 1 Decembrie , Nr. 36 Cod postal 317280
Telefon: 0257 469109 Fax: 0257 462109
Email
Informații proiect POCU/904/6/25, cod SMIS 146587 - Profesionalizarea carierei didactice – PROF
http://ccdhunedoara.ro/?a=83
Situația vaccinării la Școala Gimnazială Sântana
04.11.2021
Total personal didactic, auxiliar și nedidactic: 52
Vaccinați: 22
Trecuți prin boală: 9
EXPOZIȚIA ”Creatori de mărțișoare”
Unitatea noastră școlară participă la expoziția organizată de
editura educațională internațională Twinkl cu tema „Creatori de mărțișoare”.
Pentru detalii vizitați pagina https://www.twinkl.ro/blog/creatori-de-martisoare”
POPA ARABELA este
reprezentantul care centralizează propunerile din unitatea noastră școlară.
Copiii și elevii din clasele înscrise creează
mărțișoarele lor originale manual, folosind cel puțin un material reciclat.
Condiții de participare la expoziția ”Creatori de mărțișoare”
În funcție de numărul celor înscriși,
reprezentanții Twinkl vor selecta materialele trimise și vor publica imaginile
cu lucrările cele mai originale într-o expoziție virtuală a „Creatorilor de
mărțișoare”.
Unitățile școlare participante vor primi
certificate de participare din partea editurii Twinkl, precum și diplome în
format editabil pentru copiii și elevii ale căror creații originale au fost
înscrise.
Toate mărțișoarele înscrise trebuie
să respecte următoarele condiții:
-
să
fie create manual de către copiii sau elevii înscriși;
-
să
fie lucrări originale;
-
să
includă cel puțin un material reciclat;
-
să
fie trimise de către reprezentantul
desemnat din unitatea de învățământ.
Haideți să sărbătorim primăvara împreună!
PROGRAMUL SPAŢII VERZI
PROIECTUL „NATURA ÎN CASA EI”
REZULTATE
MOL România şi Fundaţia pentru Parteneriat au lansat proiectul SPAŢII VERZI. Acest proiect urmăreşte implicarea comunităţii în amenajarea spaţiului desemnat din curtea Şcolii Gimnaziale Sântana şi realizarea unor activităţi de educaţie ecologică.
Programul a fost solicitat de către Asociaţia SOS Copiii Sântana în parteneriat cu Şcoala Gimnazială Sântana.
Am
realizat amenajarea spaţiului curţii scolii unde am desfăşurat activităţi
educativ – ludice şi ecologice cu cei 244 de elevi din ciclul primar. Am plantat 53 de trandafiri, 20 de tuia şi 41
de pomi fructiferi cu ajutorul părinţilor voluntari şi profesorilor din cadrul
şcolii. Toate plantele sunt îngrijite de
către elevii şcolii însoţiţi de cadre didactice şi personalul nedidactic.
Spaţiul verde a fost întregit cu 2 mese şi 4 bănci.
Toate
activităţile le-am prezentat în cadrul şcolii, la cercurile pedagogice, la
expoziţia de proiecte din cadrul Universităţii „Aurel Vlaicu” din Arad, pe site-ul
şcolii, al asociaţiei, în ziarul local.
Toate
obiectivele au fost îndeplinite cu succes.
Date despre proiect
Nr. participanți la
activităţi
|
106
|
Nr. voluntari în activități
|
381
|
Nr. activități de educație
ecologică
|
30
|
Nr. arbori, arbuşti plantaţi
|
61
|
Nr. flori plantate
|
53
|
Suprafaţa amenajată (mp)
|
500
|
Nr. apariţii în mass-media
|
1
|
Programul Spații Verzi
– componenta Spații Verzi Urbane 2016
Titlul Proiectului: ,,Natura în casa ei“
Solicitant:
Asociația SOS Copiii Sântana
Partener:
Scoala Gimnazială Sântana
PROGRAMUL SPAŢII VERZI
PROIECTUL „NATURA ÎN
CASA EI”
MOL România şi Fundaţia pentru Parteneriat au
lansat proiectul SPAŢII VERZI. Acest proiect urmăreşte implicarea comunităţii în amenajarea spaţiului desemnat din
curtea Şcolii Gimnaziale Sântana şi realizarea unor activităţi de educaţie
ecologică.
Programul a fost solicitat de către Asociaţia SOS Copiii Sântana în parteneriat cu Şcoala
Gimnazială Sântana.
Scopul proiectului este amenajarea
curţii şcolii, un loc de desfăşurare a activităţilor educativ-ludice şi
ecologice în
mini-livadă pentru elevii școlii.
Obiectivele proiectului sunt:
·
reabilitarea
spaţiului verde prin plantare de: 40 trandafiri, 20 arbuşti și 41 pomi
fructiferi în 4
săptămâni;
·
antrenarea
unui număr de 244 copii în activităţi ecologice
experimental-demonstrative pe parcursul proiectului;
·
amenajarea
spațiului verde cu două mese și patru bănci;
·
diseminarea
rezultatelor ecologice de către un grup eco al şcolii format din 4 cadre
didactice.
Spaţiul din curtea şcolii ales are dimensiunile
de 500m2. Amenajarea acestui spaţiu reprezintă un vis pe care nu
l-am putut duce la final din cauza lipsei fondurilor.
Accentul va cădea pe activităţile educative şi
ecologice ce se vor desfăşura în micul părculeţ şi în mini-livadă. Copii îşi vor forma un comportament
civic, de conservare a naturii având o atitudine pozitivă faţă de mediul
natural şi cel modificat.
Grupul ţintă al proiectului este format din 244
de elevii ai şcolii din ciclul primar. O parte din aceşti
copii provin din familii defavorizate, familii monoparentale. Prin activităţile
ecologice nonformale menţionate dorim ca aceşti copii să realizeze cât de important este faptul de a
trăi într-un mediu curat, ecologic.
Activitățile ecologice se vor desfăşura în mica livadă plantată şi îngrijită de elevi
cu ajutorul adulţilor voluntari şi în spaţiul verde amenajat.
In vederea asigurării sustenabilităţii și a vizibilității proiectului am
alocat cheltuieli pentru informarea și publicitatea proiectului in vederea
atragerii voluntarilor. Vor fi împărțite flyere și chestionare. Se vor completa fișe de monitorizare a
activităților. Pe toată durata proiectului se vor realiza poze care vor fi
folosite pentru promovare şi realizarea
unei cărți cu exemple de bună practică intitulată “NATURA ÎN CASA EI”. Acestea
se vor posta pe site-ul asociației.
Activităţile din acest proiect sunt:
·
Plantare
de 40 de trandafiri, 20 de arbuşti și 41 de pomi fructiferi
·
Prezentarea
proiectului în cadrul şcolii, prezentarea lui în ziarul local
·
Antrenarea unui număr de 244 de copii în activităţi ecologice experimental
-demonstrative pe parcursul proiectului;
·
Activităţi
de îngrijire a
spaţiilor verzi
·
Organizarea
unor activități ecologice
·
Realizarea
unei expoziții cu lucrări plastice, desene, afișe ale celor 244 de elevi, cu tema ,,educația ecologică” din cadrul
proiectului educaţional “Natura – prietena copiilor”
·
Amenajarea
cu mese şi cu bănci a spaţiului verde de către părinţi, cadre didactice și
voluntari.
·
Diseminarea
rezultatelor ecologice de către un grup eco al şcolii format din 4 cadre
didactice.
·
Deplasări
ale cadrelor didactice la Grădina Botanică din Macea şi pepinierea din
Dorobanţi pentru întregirea
mapei cu materiale pentru activităţile ecologice
·
Postarea
unui rezumat despre rezultatele obținute
în urma implementării
proiectului și poze din timpul activităților pe blogul școlii.
·
Realizarea
unei cărți pe tema educației ecologice
și despre proiect.
·
Spaţiul
verde care urmează să fie amenajat
pentru elevi constituie o oază de recreere şi îmbină activităţile ecologice cu cele ludice.
Mini-livada cu 41 de pomi fructiferi va fi modul ideal de a respira aer curat
şi a consuma fructe ecologice, proaspete.
Inspectoratul Şcolar Județean Şcoala
Gimnazială
Arad Sântana
Arhiepiscopia
Protopopiatul Ortodox Biserica Ortodoxă
Aradului
Român Comlăuș
Primăria
Oraşului
Sântana
PROIECT
EDUCAȚIONAL
CONCURS-EXPOZIȚIE
DE CREAȚIE
DOMENIUL
CULTURAL-ARTISTIC
EDIȚIA A
IV-A – 8 APRILIE 2014
NIVELUL: PREȘCOLAR,
PRIMAR
Concurs
aprobat în CAEN 2014, nr 24334/1, din 07.03.2014, A8, poz.13
Biserica Ortodoxă Comlăuș și Şcoala Gimnazială Sântana organizează
concursul-expoziție naţională de creaţie – prin corespondenţă - „Lumină dăruim”
în perioada 15martie - 8
aprilie 2014.
„Adevărat a înviat” și
pentru noi. Să lăsăm grijile şi nevoile deoparte măcar pentru această perioadă
şi să fim mai înţelegători, încrezători, curajoşi şi generoşi. Aceste calităţi
să le transmitem prin creaţii plastice şi felicitări.
Astăzi, pentru cei mai mulţi dintre noi, ouăle roşii sunt simbolul jertfei
supreme a Mântuitorului şi marchează celebrarea celei mai mari sărbători a
lumii creştine: Paştele.
Copiii sunt cei care au sufletul curat, neîntinat
de grijile și nevoile de zi cu zi. Ei ne pot da un exemplu de colaborare și
întrajutorare, de puritatea lor sufletească.
Nenumărate legende româneşti consemnează
ultima minune înfăptuită de
Iisus, pe când se mai afla încă printre oameni.
Se povesteşte că, în sâmbăta Paştelui, Maica
Domnului s-a dus cu un coş de ouă
să-l dea soldaţilor care păzeau trupul Fiului său , pentru a-i îngădui să-l ia.
Când Maria a pus coşul jos, lângă cruce, o picătură de
sânge a căzut din mâinile Mântuitorului
peste ouă şi, deodată, toate s-au
înroşit.
Surprinşi, soldaţii au venit şi fiecare a luat un ou roşu
ca semn despre această ultimă minune a lui Hristos. De atunci se crede
că oamenii roşesc ouă de Paşte.
O altă legendă ne spune că, după Răstignire, în noaptea de sâmbătă spre duminică, Pilat, invitat la
un ospăţ dat în cinstea lui de mai-marii evreilor, îngândurat, ţinea un ou în
mână. Tocmai în acel moment, un centurion năvăli în sală, strigând
înspăimântat:
- Hristos a înviat!
Sceptic, Pilat a replicat:
- O să învie când se va înroşi oul acesta!
Şi oul s-a înroşit pe dată. Minunea l-a
făcut pe roman să scape oul din mână.
De atunci, se zice, a rămas obiceiul ciocnirii
ouălor roşii.
Zilele Pascale sunt zile când
trebuie să ne reamintim să fim mai buni,
mai plini de
dragoste, cu inima caldă şi mai deschisă, când lumina sfântă coboară în casele
şi în inimile noastre...
SCOP:
Stimularea potenţialului artistic al copiilor din învăţământul
preşcolar, primar şi special din ţară.
OBIECTIVE:
- dezvoltarea şi
stimularea expresivităţii şi creativităţii copiilor;
- cultivarea sensibilităţii artistice la copiii preşcolari şi şcolari;
- afirmarea aptitudinilor
plastice ale fiecărui copil participant.
- adâncirea sentimentelor de întrajutorare față
de aproapele nostru.
- valorizarea trăsăturilor moral-creștine
GRUP ŢINTĂ:
- elevi din
învăţământul preşcolar, primar, gimnazial şi special din ţară.
SECŢIUNI:
1. Pictură
2. Colaj
3. Felicitări
RESURSE:
-
umane:
preșcolari, școlari, cadre didactice, părinți, oameni în vârstă
-
temporale:
1martie – 8 aprilie 2014,
-
materiale:
afișe, invitații, diplome, aparat foto, computer, imprimantă, coli A4, cartoane
A4, A5, revistă.
-
financiare:
taxă de participare, sponsorizări, contribuție proprie.
-
informaționale:
proecte scrise, documentația aferentă, presă, postări pe internet.
MEDIATIZARE:
Proiectul – concurs va fi mediatizat în cadrul școlii noastre, în comunitate
prin postarea datelor despre el pe situl primăriei orașului, prin postarea pe
didactic.ro, prin internet direct la adresele colegilor și prin revista
națională.
La concurs se pot înscrie
preşcolari şi elevi ai claselor I-IV.
Formularul de înscriere, pentru fiecare cadru didactic (anexa 1), va fi
completat şi trimis odată cu lucrările copiilor adăugându-se acordul de parteneriat semnat(anexa 2), în
două exemplare şi un plic autoadresat şi timbrat.
Un cadru didactic poate
participa cu 2 lucrări format A4 ( bloc
mic de desen) la fiecare dintre secţiunile pictură, colaj şi felicitări format A5.
În colţul din dreapta,
jos, se vor scrie, pe etichetă, cu
majuscule, următoarele: titlul lucrării, numele şi prenumele elevului,
clasa/grupa, şcoala/grădiniţa, numele şi prenumele cadrului didactic
îndrumător, localitatea, judeţul.
Se vor acorda premiile I, II, III pentru fiecare
nivel de clasă/grupă, la fiecare secţiune, şi diplome de participare tuturor
elevilor, iar cadrele didactice vor primi un exemplar de acord de parteneriat
şi o dipomă de organizator pe unitate în cadrul concursului.
Lucrările realizate prin metode și mijloace
deosebite împreună cu tabelul nominal cu
premianții concursului vor face subiectul unei părți din revista cu
ISSN”Abordări pedagogice”.
Taxa de participarea este de 10 lei/cadru
didactic secţiunea I (se trimite în plic
împreună cu lucrările). Dacă pe mandatul poştal trimit mai multe cadre
didactice să se scrie numele tuturor
care au trimis banii.
Prima parte a
concursului constă în etapa locală prin selectarea lucrărilor copiilor la
nivelul clasei și la nivelul școlii în perioada 1 martie – 10 martie 2014. În
această perioadă se vor identifica persoanele rămase singure din comunitatea
noastră la cărora urmează să le înmânăm felicitări realizate de copiii care au
participat la concurs.
În perioada 15
martie – 3 aprilie 2014 aceste lucrări se trimit la organizatorii concursului.
În data de 8.04.2014 se va organiza expoziţia cu lucrări în incinta Primăriei
orașului Sântana care va putea fi vizitată de şcolarii şi preşcolarii din zona
Sântana. Aceştia vor putea acorda note pentru creaţiile artistice de care se va
ţine cont în momentul evaluării.
În perioada 9 – 11 aprilie 2014
copiii din școala noastră vizitează persoanele în vârstă și le dăruiesc
felicitări de Paște împreună cu urarea PAȘTE FERICIT!
Completarea
diplomelor și trimiterea lor către beneficiari se va desfășura în perioada 22
aprilie – 10 iunie 2014.
Pentru valorificarea muncii, felicitările
vor umple de bucurie inimile bătrânilor din
comunitate care nu au copiii lângă ei.
Nu se restituie lucrările. Vor fi luate în
considerare doar lucrările realizate de elevi.
Data limită de trimitere a lucrărilor este de 3 aprilie
2014, pe adresa:
Rădulescu Emanuela, Şcoala Generală Nr. 2 Sântana, Str. 1
Decembrie, Nr.36, Jud. Arad, cu menţiunea
- Pentru concursul „ LUMINĂ DĂRUIM”
PERSOANE DE CONTACT:
Rădulescu Emanuela – 0745515238
Popa Arabela - 0721896608
Vă aşteptăm cu drag!
Manageri proiect:
Creţ Nicolar, director Şcoala
Gimnazială Sântana
Popa Arabela, prof. înv. pr.
Şcoala Gimnazială Sântana
Rădulescu Emanuela, prof.
înv. pr. Şcoala Gimnazială Sântana
Bartiș Aphrodita, prof. înv. pr. Liceul Pedagogic ”D.
Ţichindeal”, Arad
Bogadi Elena, prof. înv. pr.
Liceul Teoretic”A. M. Guttenbrrun”Arad
Anexa 1
Numele îndrumătorului: ……………………………………………
Prenumele
îndrumătorului: …………………………………………
Specialitatea: ………………………………………………………...
Unitatea de învăţământ: ……………………………………………..
………………………………………………………………………………
Adresa............................................................................................
Elevi participanţi:
Nr. crt.
|
Numele şi prenumele
|
Clasa/
grupa
|
Secţiunea
|
Titlul lucrării
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Evaluarea lucrărilor se va realiza
de către organizatori.
Semnătura cadrului
didactic,
Şcoala Gimnazială Sântana Şcoala...................................................
Nr. /
28.10.2013 Nr............/...................................
Acord de
parteneriat
Încheiat astăzi,.........................., între şcolile
Şcoala Gimnazială Sântana, reprezentată de prof. Nicolae Creţ, în calitate
de director şi
Şcoala ....................................................................................................................................
reprezentată de .........................................................
în calitate de director, în cadrul proiectului „ Lumină dăruim”, ediţia a IV -
a, 2014.
Durata: Acest proiect intră în vigoare la data
semnării şi este valabil pe perioada semestrului al II-lea din anul şcolar
2013-2014.
Şcoala coordonatoare se obligă:
-să distribuie regulementul şcolilor participante;
-să colecteze lucrările;
-să asigure jurizarea lucrărilor;
-să trimită tuturor participanţilor diplomele şi
premiile;
-să mediatizeze aceste rezultate.
Şcoala participantă se obligă :
-să înscrie elevii în concurs;
-să îndrume elevii în realizarea lucrărilor;
-să expedieze lucrările elevilor;
-să distribuie diplomele şi premiile.
Partenerii se obligă să colaboreze pentru o bună
desfăşurare a concursului.
Prezentul contract se întocmeşte în două
exemplare, câte unul pentru fiecare parte.
Director, Director,
Prof. Nicolae Creţ
Coordonatori:
Colaboratori:
Prof. Popa Arabela
Prof. Rădulescu Emanuela
Prof. Bartiș Aphrodita
Prof. Bogadi Andrada
PRIMA ETAPA DE INSCRIERE CLASA PREGATITOARE 2014
- 19 – 28 februarie 2014 - In fiecare scoala cu clase pregatitoare
se va organiza ziua portilor deschise, zi in care parintii pot vizita
scolile si pot discuta cu profesorii care le vor raspunde la intrebarile
despre scoala.
- 17 – 28 februarie 2014 – Organizarea in gridinite a intalnirilor
pentru informarea si consilierea parintilor copiilor din gradinita care
vor fi cuprinsi, in anul scolar 2014-2015, in invatamantul primar.
- 18 februarie – 12 martie 2014 – Evaluarea nivelului de dezvoltare psihosomatica a copiilor
- 18 februarie – 13 martie 2014 – Comunicarea rezultatului evaluarii
dezvoltarii psihosomatice a copilului, in scris, parintelui care a
solicitat evaluarea.
- 21 – 22 martie 2014- Afisarea in scoli si pe site-ul
inspectoratului scolar si al scolilor a candidatilor inmatriculati, a
numarului de locuri ramase libere si a listei copiilor neinscrisi dupa
prima etapa.
A DOUA ETAPA DE INSCRIERE 2014 la CLASA PREGATITOARE
- 24 martie 2014 – Fiecare scoala va afisa la sediul propriu si pe
site-ul inspectoratului procedura specifica de repartizare a copiilor pe
locurile disponibile.
- 25 martie – 4 aprilie 2014 – Parintii ai caror copii nu au fost
cuprinsi in nicio scoala sau n-au participat la inscriere in prima etapa
vor depune cererea-tip de inscriere la secretariatul scolii.
- 11 aprilie 2014- Afisarea la fiecare scoala a listelor finale ale copiilor inscrisi in clasa pregatitoare.
- 14 -18 aprilie 2014 – Centralizarea si solutionarea de catre
inspectoratul scolar a cererilor parintilor copiilor care nu au fost
inca inscrisi la vreo unitate de invatamant. Tot in acest interval are
loc solutionarea de catre inspectoratul scolar a oricarei alte situatii
referitoare la inscrierea in invatamantul primar, avand in vedere, cu
prioritate, interesul educational al copilului.
CALENDAR INSCRIERE 2014 IN CLASA INTAI
La fel ca si anul trecut, copiii de 7 ani impliniti pana la 31 august
2014 care nu au urmat clasa pregatitoare anul trecut pot fi inscrisi
direct in clasa I.
CALENDAR INSCRIERE 2014 IN CLASA INTAI a copiilor de 7 ani care are loc dupa cum urmeaza:
- 24 februarie – 14 martie 2014 – Depunerea fiselor de inscriere de
catre parintii care solicita inscrierea copilului la scoala de
circumscriptie.
- 17 – 21 martie 201 – Scolile vor solutiona cererile de inscriere
depuse de catre parintii care solicita inscrierea copiilor la scoala de
circumscriptie.
- 7 – 10 aprilie 2014 – Fiecare scoala solutioneaza cererile de
inscriere depuse de parintii care solicita inscrierea in alta scoala
decat scoala de circumscriptie.
- 11 aprilie 2014 – Fiecare scoala afiseaza listelor finale ale copiilor inscrisi in clasa I.
Niciun comentariu:
Trimiteți un comentariu